15.10.2013

Iluzii - Aprilynne Pike

Iluzii. Seria Aripi - vol. 3 - Descriere
Înnodând firul cu volumul al doilea, cel de al treilea se deschide cu Laurel, zâna crescută printre oameni, ajunsă acum în clasa a douăsprezecea de liceu şi îndrăgostită în continuare de prietenul ei David, pe care l-a ales în defavoarea lui Tamani, spiritul înrudit din Avalon, tărâmul zânelor. Iată însă că Tamani apare din senin ca elev pasămite transferat (din Scoţia) la liceul unde învaţă Laurel, stârnind o lungă intrigă de gelozie şi conflicte cu David. Sosirea lui este legată de faptul ciudat că santinelele-zâne care o protejează pe Laurel nu mai reuşesc să prindă nici un trol în ultima vreme, cu toate că detectează constant urme ale trecerii lor. Tamani a fost trimis ca un fel de iscoadă în lumea oamenilor, după un stagiu de pregătire în Scoţia, pentru a participa la supravegherea mai îndeaproape a lui Laurel. El reuşeşte să respingă la un moment dat un atac al trolilor asupra grupului de adolescenţi, dar trolii dispar din nou fără urmă. Odată cu Tamani, la liceu soseşte şi Yuki, o elevă japoneză, care se dovedeşte a fi tot o zână – sălbatică, se pare, întrucât în afara Avalonului nimeni nu ştie să existe zâne neinventariate. Yuki a fost de fapt adusă de Klea, care pretinde că a scăpat-o de troli şi care o roagă pe Laurel să o ajute pe eleva nou-venită să se integreze. Deşi Yuki refuză avansurile lui Laurel, ea nu rezistă în faţa lui Tamani, faţă de care, parcă împotriva voinţei ei, începe să aibă sentimente, stârnind astfel gelozia lui Laurel. Laurel şi prietenii ei ştiu că Klea şi probabil Yuki ascund un secret, dar nu reuşesc să-l descifreze. Într-un final, Tamani şi Shar, mentorul său, descoperă o vrajă complicată care ascundea porţiunea de pădure unde dispăreau trolii, lucru care îi face să se întrebe cine ar fi putut concepe, dintre troli sau în cârdăşie cu ei, o asemenea vrajă. După ce Tamani descoperă în locul respectiv o substanţă stranie, în care Laurel, experimentând, reuşeşte să detecteze ingrediente din petale de zână, suspectul numărul unu este Klea, bănuită ea însăşi de a fi o zână mascată, aliată cu trolii pentru a se răzbuna pe Avalon. Între timp, sătulă de conflictele dintre cei doi tineri îndrăgostiţi de ea, Laurel se desparte de David şi se apropie de Tamani, fără a fi însă convinsă că poate să fie cu el. În finalul cărţii, grupul de adolescenţi descoperă că Yuki este de fapt o zână de iarnă, pe care o atrag într-o cursă pentru a o face inofensivă. Aceasta este scena finală. Ce înseamnă ea pentru personajele cărţii şi pentru Avalon urmează să aflăm din volumul al patrulea.
Parerea mea
Astept cu curiozitate sa vad ce se va intampla in continuare. Mi s-a parut ca aceasta carte are actiunea cam inceata, dar poate sa fie doar parerea mea, din cauza ca am citit-o cam incet, din cauza scolii.
M-a cam enervat faptul ca Laurel este asa de indecisa in privinta lui David si Tanami. 
Cartea asta s-a terminat destul de brusc, m-a lasat cu o tona de intrebari, sper ca volumul patru va clarifica ce e de clarificat si nu ma va dezamagii.
Faptul ca a mai aparut o zana e cam aiurea, nici nu am inteles pana la urma daca e un pericol sau nu pentru ei. 
In rest cartea a fost draguta, reconfortanta ca celelalte doua, a pastrat aceasi atmosfera interesanta de mister.
Nu pot sa va spun mai multe din parerile mele, nu vreau sa va dau spoiler, daca nu ati citit si intentionati sa faceti asta.
Citate
"- Are un iPhone, ii spuse Laurel lui David. Santinela mea, care, in general, traieste fara apa curenta, are un iPhone. E absolut incredibil. Toata planeta are un telefon mobil, cu exceptia mea. Minunat! Parintii inca insistau ca telefoanele mobile erau facute pentru adulti si studenti. Erau infiorator de demodati."
"Dupa mama, ceaiul repara orice. Ai o raceala? Bea niste ceai! Oase rupte? Exista ceai si pentru asta. Laurel banuia ca undeva in camara mamei ei exista o cutie de ceai pe care sa scrie " In caz ca vine sfarsitul lumii, lasati la infuzat intre trei si cinc minute"
"- As vrea eu! raspunse David. Am comanda o gramada de mancare chinezeasca si am sta sa ne uitam la meciuri trei zile la rand. Sau ,mai degraba, el s-ar uita la fotbal si eu as invata pentru teze. Nu, bunicii mei organizeaza o masa o reuniune de familie in Eureka. Sunt convinsi ca acesta este anul in care vor muri si trebuie sa vada pe toata lumea inainte.
-N-au folosit scuza asta si anul trecut de Craciun, Intreba Lurel."
Nota 

3 comentarii:

Anonim spunea...

Uhu, seria asta mă intrigă destul de mult, poate pentru că ese cu zâne, în general cărţile cu zâne fiind scrise ca pentru copii.adr sunt curioasă...şi în această carte se spune că slăbiciunea zânelor este zeamă de lămâie?

AliceNeko spunea...

Inca nu am citit-o, dar imi doresc.

Anonim spunea...

Nota? si eu vreau sa citesc seria! cu zane si troli, basme pentru adolscenti!