03.08.2013

Slam de Nick Hornby - Prima impresie



Dupa cum v-am spus,voi posta prima impresie repede ca sa va dati cu parerea,stiu ca v-am spus ca o voi posta pe 1 August dar am postat altceva pe care trebuia sa-l postez rapid ,iar ieri (02.08.13) am avut treaba,asa ca imi cer scuze,si sper ca nu e prea tarziu.Aceasta(apropos) va fi ultima mea postare de acum pana prin data de 20 (aproximativ),cand voi reveni din vacanta cu recenzia cartii,si cu,evident,alte recenzii pe care sper sa am timpul necesar pentru a le termina.

PRIMA IMPRESIE:

Cand am vazut cartea...nu m-a lovit cu nimic la inima decat faptul ca era 5 lei,un pret pentru care as cumpara o gramada de carti :)).Sa zicem ca m-a incalzit putin introducerea de pe spatele cartii,dar cel mai mult m-a impresionat continutul.Nu este o poveste fictiva pentru a o putea cataloga ca pe una 'originala',insa tocmai realitatea dintre randuri te impresioneaza.Este vorba despre un baiat de 16 ani,care trece prin aceleasi probleme adolescentine ca toti restul de varsta lui,incearca sa fie cool,incearca sa-si gaseasca idoli,incearca sa se aprovizioneze cu reusite pentru viitor.Cand mama lui este invitata la o petrecere de o cunostiinta de a ei,il roaga si pe Sam sa mearga cu ea,astfel o intalneste pe Alicia,o tanara singurica,putin cam rasfatata in prima parte,care ajunge sa devina iubita lui.Pana aici am mers bine nu?Ei da,stati ca nu e tot,parintii lui (care sunt divortati) l-au 'conceput' pe "eroul" nostru la varsta de doar 16 (mama) si 17(tatal),el fiind invatat sa nu faca aceeasi greseala ca si ei.Dar cu toate ca frica lui de momentele in care 'se iubea' cu Alicia nu era de ajuns,colac peste pupaza,aceasta afla ca ramane insarcinata,problema de care toti parintii se tem.Vazand Sam ca idolul lui,Tony Hawk nu ii este de niciun folos in asemenea momente decide sa ia viata in dinti si sa o traiasca ca atare,pentru ca totusi mai mult de jumatate din vina este a lui.Mie mi s-a parut ca descrie povestea unui pusti care este fortat de viata sa se maturizeze la un timp nepotrivit,testandu-l in drumul spre devenirea unui adult,punandu-i mai multe obstacole decat unui adolescent obisnuit care nu are nicio legatura cu astfel de probleme.

Ce mi-a placut la personajul principal:
♦Pot spune ca mi-a placut faptul ca,in ciuda greutatilor pe care le ducea pe umeri a reusit cu usurinta sa dobandeasca o gandire limpede.
♦Era in bune relatii cu mama lui,probabil si din cauza ca intre ei nu era diferenta decat de 16 ani :P
♦Se gandea foarte mult la viitorul lui ,la ce l-ar putea distruge si ce l-ar putea face mai bun.

Ce nu mi-a placut la personajul principal:
♦S-a lasat prea repede la comenzile Aliciei.
♦Nu stia cand sa puna capat unei actiuni.
♦S-a comportat ca un copilas mic care atunci cand primeste o jucarie noua(Alicia) se joaca cu ea pana cand se plictiseste uitand de celelalte jucarii de langa el.(Mama lui)
♦Nu stia sa isi impuna punctul de vedere.

4 comentarii:

meduza spunea...

Eu i-am facut recenzia deja, dar nu am postat-o inca :D Abia astept recenzia ta completa :) Pai, distractie placuta si ne recitim pe 20 :*

Unknown spunea...

Mersi,o sa iti citesc recenzia dupa ce termin cartea ca nu vreau sa mi se dezvaluie ceva :)) :*

AliceNeko spunea...

Nu stiu daca sa o citesc sau nu :D

Anonim spunea...

Si eu patesc chestii de genul acesta, vreau sa cumpar serii pe care mi le doresc de mult timp, insa vad super oferte la niste carti de care nu am auzit pana atunci si le cumpar pe acelea:) si unele ma dezamagesc, altele ma lasa rece, iar altele imi plac, fiecare cu norocul lui!